Eklenme Tarihi: 12/10/2019

14. Yılında Contemporary İstanbul

Bu yıl 14’üncüsü yapılan çağdaş sanat fuarı Contemporary İstanbul, Akbank sponsorluğunda 12 – 15
Eylül 2019 tarihleri arasında Harbiye’deki Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı ile İstanbul Kongre
Merkezi’nde gerçekleştirildi. Fuarın bu yılki teması “Akdeniz” ve Artistik Direktörü Fransız Küratör
Anissa Touati’ydi. Fuar hakkında genel bilgi vermek gerekirse; 22 ülkeden 45’i yabancı yaklaşık 74
galeri, 510 sanatçı ve 1.400’e yakın eser yer aldı. Küratörlüğünü Anissa Touati’nin yaptığı “Garden of
Eden” isimli sergi Lütfi Kırdar’ın terasında gerçekleştirilip CIF Dialogues kapsamında “Akdeniz”
kavramı üzerine paneller, konuşma programları gerçekleştirildi. Bu yıl 7. edisyonuyla “Plugin” Esra
Özkan küratörlüğünde Siemens Ev Aletleri sponsorluğunda gerçekleştirildi.


2016 yılında ilki gerçekleştirilen “Collector Stories”in devamı niteliğinde olan ve Hasan Bülent
Kahraman’ın küratörlüğünü üstlendiği “Recent Acquisitions / Son Edinimler” Sergisi’yle, 43 çağdaş
sanat koleksiyoncusunun son iki yılda koleksiyonlarına kattıkları eserler, sanatseverler ile buluştu.
Leyla Alaton, Selman Bilal, Banu – Hakan Çarmıklı, Suzan Sabancı Dinçer, Oya – Bülent Eczacıbaşı,
Ayşe – Saruhan Doğan, Emin Hitay, Agah Uğur, Lucette – Mustafa Taviloğlu, Rana – Erol Tabanca,
Louis Negre gibi önemli isimlerin koleksiyonlarından Murat Akagündüz, Yüksel Arslan, Semiha
Berksoy, Stephen Chambers, Metin Çelik, Burhan Doğançay, İnci Eviner, Jan Fabre, Selma Gürbüz,
Peter Halley, Azade Köker, Markus Lüperz, Sarah Morris, Mübin Orhon, Güçlü Öztekin, Marc Quinn,
Canan Tolon, Erwin Wurm, Begüm Yamanlar, Fausto Zonaro gibi farklı dönem sanatçıların çalışmaları,
sanatseverlerle buluştu. Koleksiyon seçkisinde ağırlıklı olarak tuval çalışmaları yer alırken Selman
Bilal’in koleksiyonundan Begüm Yamanlar’ın “Tahribat” isimli video çalışması, Ayşe – Saruhan Doğan
koleksiyonundan Leman Sevda Darıcıoğlu’nun “Philia” isimli video çalışması ve Ağah Uğur’un
koleksiyonundan Pınar Öğrenci’nin “Yalnızca Ölü Balık Akıntıya Kapılır” isimli mekana özgü çok kanallı
video yerleştirmesi Türk koleksiyonerlerin Yeni Medya Sanatı ya da Video Art’a bilinçli yaklaştığını ve
koleksiyonerlik anlayışında değişimlerin başladığını göstermektedir; sanat eseri yatırım aracı
kimliğinden arınıp sanatçı ve koleksiyoneri birleştiren bir unsura dönüşmektedir.


Ari Meşulam’ın koleksiyonundan Furkan Akhan’ın 2019 yılında Tuval Üzerine Yağlı Boya tekniği ile
yaptığı “İsimsiz” adlı çalışması ve Gökçe Erhan’ın 2012 yılında Plastik Poşetlerden Kolaj çalışması
“Plastik Değerler”, Lucette – Mustafa Taviloğlu koleksiyonundan Can Özal’ın 2017 yılında yaptığı
“Uçak” isimli enstalasyonu Türk koleksiyonerlerin alternatif isimlere yöneldiğini de göstermektedir.
Tabi ki buradaki değerlendirmeler 43 koleksiyonerin son iki yılda koleksiyonlarına kattıkları 80 eser
üzerinden yapılmaktadır; değerlendirmenin ne kadar sağlıklı olduğu şüphelidir (?). Serginin küratörü
Hasan Bülent Kahraman bu seçkinin “Türkiye’de sanat koleksiyonculuğunun geçtiği dönemsel
değişimleri ve bugününü tartışmaya açacak ve ülkenin çağdaş sanat ortamının ve alım piyasasının
daha iyi anlaşılmasını ve belgelenmesini sağlayacak.” beyanı kadar iddialı değildir.

ÖZGENUR GERİS

www.contemporaryistanbul.com

Son Güncelleme: 26/07/2020 Yazan: Sanat Mezat

Anahtar Kelimeler : 14. Contemporary İstanbul

Henüz Yorum Yapılmamış !
Yorum yapabilmek için giriş lütfen giriş yapınız. Üye Girişi

Başarıyla Sepete eklendi !